Πέμπτη 5 Ιανουαρίου 2012

E - MAIL

ΤΑ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΤΑ ΜΕΙΩΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΤΟΥ E-MAIL:

ΤΑ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ:
1)Είναι εύκολο στην χρήση σε σχέση με το παραδοσιακό ταχυδρομίο
2)Είναι πολυ πιο γρήγορο απο το παραδοσιακό ταχυδρομίο αφού τα μηνήματά μας στέλνονται στον παραλήπτη μέσα σε κάποια λεπτά
3)Είναι φτηνό αφού πλήρωνουμε μονο το κόστος για την σύνδεση στο internet
4)Αποθηκεύονται πολύ εύκολα χωρίς να πιάνεται χώρος
5)Είναι παγκόσμιο αφού μπορούν να σταλούν τα μηνήματα μας σε διαφορετικές χώρες χωρίς καμία επιπλέον χρέωση

ΤΑ ΜΕΙΩΝΕΚΤΗΜΑΤΑ:
1)Είναι δύσκολο μέσα απο ένα e-mail να καταλάβει τις εκφράσεις μας
2)Η ευκολία στον τρόπο που στέλνονται τα e-mail έχει και το μειωνέκτημα οτι σε μια κακή ψυχολογική κατάσταση στέλνεις ενα mail το οποίο μετά θέλεις να το πάρεις πίσω και δεν μπορείς
3)Εθίζεσαι εύκολα στο mail
4)Δεν υπάρχει ασφάλεια την διάρκεια που το mail στέλνεται
5)Είναι μόνο λόγια και οχι αντικείμενα τα οποία μπορούν να σταλθούν μέσω του παραδοσιακού ταχυδρομίου



ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΚΛΑΣΙΚΟΥ ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΟΥ
ΜΕ ΤΟ E-MAIL

Η υπηρεσία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου επιτρέπει σε κάθε χρήστη να λαμβάνει και να στέλνει ηλεκτρονικά μηνύματα, ελεγμένα για την ύπαρξη γνωστών ιών, μέσω της προσωπικής του διεύθυνσης, της μορφής: πχ username@domain.auth.gr. Οι χρήστες μπορούν να δίνουν τη διεύθυνση αυτή σε οποιονδήποτε επιθυμούν να επικοινωνήσει μαζί τους. Για κάθε χρήστη, ο κεντρικός διακομιστής ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (mail server) διατηρεί μία θυρίδα όπου αποθηκεύονται τα ηλεκτρονικά μηνύματα του χρήστη, μέχρι εκείνος να τα διαβάσει και να τα διαγράψει.
Επίσης, ο χρήστης μπορεί να ζητήσει τα μηνύματα του να προωθούνται αυτόματα σε κάποια άλλη διεύθυνση e-mail, αν το επιθυμεί, είτε για ένα διάστημα απουσίας είτε μόνιμα. Ακόμα, σε περιπτώσεις που χρειάζεται μια επίσημη διεύθυνση ανεξάρτητη του προσωπικού ονόματος του χρήστη, (π.χ. info@bio.auth.gr), υπάρχει η δυνατότητα σύνδεσής της με μία ή περισσότερες προσωπικές θυρίδες.
Αντίθετα το παραδοσιακό ταχυδρομείο έχει τα εξής χαρακτηριστικά:
α) Καθολική Ταχυδρομική Υπηρεσία
Είναι ένα σύνολο βασικών ταχυδρομικών υπηρεσιών που η Πολιτεία θεωρεί υποχρέωσή της να εξασφαλίζει σε σταθερή βάση, προσιτή τιμή και καθορισμένη ποιότητα, σε όλους τους κατοίκους της χώρας, χωρίς εξαιρέσεις και χωρίς διακρίσεις, ανεξάρτητα από το σημείο της ελληνικής επικράτειας στο οποίο βρίσκονται.
Η Καθολική Υπηρεσία παρέχεται από τα Ελληνικά Ταχυδρομεία (ΕΛΤΑ).
β) Λοιπες Ταχυδρομικές Υπηρεσίες
Στις Λοιπές Ταχυδρομικές Υπηρεσίες ανήκουν κυρίων οιΤαχυμεταφορές.
Πρόκειται για την επείγουσα διαβίβαση ταχυδρομικών αντικειμένων (φάκελοι, δέματα κλπ.) τα οποία παρακολουθούνται, ένα προς ένα, από ειδικό σύστημα παρακολούθησης και εντοπισμού.
Στις Λοιπές Ταχυδρομικές Υπηρεσίες εντάσσονται επίσης η διανομή διαφημιστικών αντικειμένων χωρίς διεύθυνση παραλήπτη, η ανταλλαγή εγγράφων, η προετοιμασία ταχυδρομικών αντικειμένων κλπ.
Οι Λοιπές Ταχυδρομικές Υπηρεσίες (Ταχυμεταφορές κλπ.) παρέχονται υπό καθεστώς ελεύθερου ανταγωνισμού από επιχειρήσεις του ιδιωτικού και του δημόσιου τομέα.




Κανόνες καλής συμπεριφοράς στο email
*Το mail πρέπει πάντοτε να έχει θέμα (subject) Ποτέ μα ποτέ δεν στέλνουμε email χωρίς θέμα ή χωρίς σωστό θέμα (σωστό είναι το θέμα-τίτλος που μέσα σε 3 - 5 λέξεις περιγράφει το περιεχόμενο του email).
* Όχι στα ΚΕΦΑΛΑΙΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ Τα κεφαλαία στο email δίνουν την αίσθηση της κραυγής. Δεν τα χρησιμοποιούμε ποτέ, εκτός αν θέλουμε να δώσουμε στους άλλους την αίσθηση ότι ΟΥΡΛΙΑΖΟΥΜΕ (τα κεφαλαία χρησιμοποιούνται κατά κόρον από τους αρχάριους, που νομίζουν πως έτσι θα τους προσέξουν περισσότερο, και φυσικά επιτυγχάνουν το αντίθετο αποτέλεσμα).
* Σωστή παραγραφοποίηση Πολλές φορές τα email γράφονται με μεγάλη ταχύτητα και περιέχουν ορθογραφικά λάθη και ασυνταξίες. Αν και αυτό είναι κακό και μειώνει την αξία των μηνυμάτων σας, δεν θεωρείται από τους περισσότερους σαν κάτι το τραγικό. Ωστόσο υπάρχουν και όρια. Ποτέ μη γράφετε μεγάλες παραγράφους (πάνω από 3 - 5 γραμμές) και μην ξεχνάτε τα τις χωρίζετε πάντα με μια κενή γραμμή.
* Μην προωθείτε προσωπικά email σε mailing lists. Πρέπει να σέβεστε πάντοτε το απόρρητο της αλληλογραφίας των άλλων. Αν κάποιος σας έστειλε ένα προσωπικό μήνυμα μην το κοινοποιείτε ποτέ σε τρίτους χωρίς την άδειά του.
* Μην κάνετε reply ξαναστέλνοντας όλο το αρχικό μήνυμα Η απάντησή σας πρέπει να περιέχει μόνο τα μέρη που σχολιάζετε (ειδικά αν σας έστειλαν ένα κατεβατό 3 σελίδων και η απάντησή σας είναι: « συμφωνώ").
* Μην απαντάτε χωρίς να κάνετε καμία αναφορά στο αρχικό mail. Πάρα πολλοί άνθρωποι συμπεριφέρονται λες και τα άλλα μέλη της mailing list (ή ακόμη και ο αποστολέας του mail) δεν ασχολήθηκαν με κανένα άλλο mail στη ζωή τους και συνεπώς θυμούνται τα πάντα με κάθε λεπτομέρεια.
Mail του τύπου: «Συμφωνώ με όσα είπε ο Τάσος εκτός από το θέμα της Κάτω Ρεματιάς γιατί πιστεύω…» δεν λένε τίποτε σε κανέναν γιατί κανείς δεν θυμάται τι ειπώθηκε για την Κάτω Ρεματιά. Το σωστό θα ήταν το mail να περιέχει την παράγραφο στην οποία ο Τάσος αναφέρει για την Κάτω Ρεματιά ακολουθούμενη αμέσως μετά από αυτήν με τα σχόλια του Χ. Έτσι όλοι θα ξέρουν για ποιο πράγμα γίνεται η συζήτηση.
* Προσέχετε τα cc (κοινοποίηση) και bcc (κρυφή κοινοποίηση) Όταν κάνετε reply all, το μήνυμά σας στέλνεται όχι μόνο στον αποστολέα αλλά και σε όλους τους αρχικούς παραλήπτες (cc). Πριν λοιπόν γράψετε «φταίει αυτός ο βλάκας ο Ανανίας» βεβαιωθείτε πως ο Ανανίας, ή κάποιος φίλος του, δεν ήταν μέσα στους αρχικούς παραλήπτες. Επίσης, αν θέλετε το μήνυμα να το κοινοποιήσετε κρυφά και σε τρίτους βεβαιωθείτε πως μπήκαν στο bcc και όχι στο cc. Συχνά πάντως, είναι καλύτερα να στέλνετε την κρυφή κοινοποίηση με ξεχωριστό email γιατί διάφοροι mailers όταν λαμβάνουν μήνυμα που είχε bcc παραλήπτες βγάζουν στον παραλήπτη μήνυμα recipient list suppressed. Έτσι αυτός μπορεί να καταλάβει πως το μήνυμα στάλθηκε κρυφά και σε άλλους (αν και δεν θα ξέρει σε ποιους).
* Αποφύγετε τα ορθογραφικά και συντακτικά λάθη Αντίθετα απ' ότι πιστεύει ο πολύς κόσμος, τίποτε δεν περνάει απαρατήρητο. Ένα κακογραμμένο κείμενο χάνει μεγάλο μέρος από την πειθώ του και γίνεται κουραστικό στην ανάγνωση.
* Μην περιμένετε πως οι άνθρωποι που χρησιμοποιούν το Internet είναι διαφορετικοί από τον υπόλοιπο κόσμο Οι βλάκες θα συνεχίσουν να είναι βλάκες και οι φανατικοί θα παραμείνουν φανατικοί. Προσπαθήστε να πάρετε τους αναποφάσιστους με το μέρος σας και αποδεχθείτε πως υπάρχουν άνθρωποι που ποτέ δεν θα παραδεχθούν πως έχετε δίκιο.
* Μην αφήνετε μια συζήτηση να κρατάει για πάντα Μετά το τρίτο ή, σε εξαιρετικές περιπτώσεις, το τέταρτο email σας για το ίδιο θέμα οι άλλοι θα σταματήσουν να σας διαβάζουν. Σεβαστείτε τα mailboxes τους και, κυρίως, το χρόνο σας. Προτιμήστε να ασχοληθείτε με κάτι άλλο.
* Χρησιμοποιήστε την κοινή λογική Κανένας κανόνας δεν είναι απόλυτος. Αν όμως βασίζεστε στην ευγένεια και την ειλικρίνεια δεν θα έχετε κανένα πρόβλημα

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου