Δευτέρα 23 Απριλίου 2012

Η πειρατεία στα παιχνίδια



      Η κατάσταση όσον αφορά τα παιχνίδια στο PC (αλλά και στις παιχνιδομηχανές) έχει περισσότερες ομοιότητες με αυτήν των οπτικοακουστικών μέσων: Το παιχνίδι είναι πάνω-κάτω λογισμικό μίας χρήσης ή έστω περιορισμένου χρόνου. Άρα αν κάποιος το βρει πειρατικό, δύσκολα μετά θα το αγοράσει (όχι πως αυτό είναι αδύνατο).
      Στα διάφορα warez sites ή στα .nfo αρχεία των τύπων που διακινούν στα σπαστήρια, θα δείτε συχνά σχόλια του τύπου "αν σας αρέσει αγοράστε το". Αυτά είναι ελαφριές μπούρδες αφού αν ήθελε κάποιος να δοκιμάσει ένα παιχνίδι απλά θα μπορούσε να κατεβάσει το νόμιμο και δωρεάν demo.
Ακριβώς αυτή η ευπάθεια των παιχνιδιών στην πειρατεία, έχει ωθήσει τις εταιρείες κατασκευής παιχνιδιών σε απίστευτα - σχεδόν φασιστικά - μέτρα! Έτσι, από ένα απλό CD-key πήγαμε στις on-line ενεργοποιήσεις και από εκεί, στο πιο σκληρό δρόμο, στο τρέχων DRM! Εταιρείες όπως η Steam (που ουσιαστικά λειτουργεί ως ενδιάμεσος μεταξύ κατασκευαστή παιχνιδιού και χρήστη), κλειδώνουν τα παιχνίδια ώστε να μην παίζουν αν δεν είστε συνδεδεμένος στο internet ώστε να γίνεται ο έλεγχος αυθεντικότητας συνεχώς! Το ίδιο συμβαίνει και στα παιχνίδια της UBISoft (Assassins Creed 2, Silent Hunter), όπου μάλιστα πριν ένα μήνα ή κάτι, hackers έκαναν DoS επίθεση στους servers της UBI και κατάφεραν αυτό που επιδίωξαν - να "ρίξουν" το σύστημα, να μην μπορεί να παίξει κανείς τα παιχνίδια της UBISoft για κάποιες ημέρες και να καταδείξουν με τον πιο πειστικό τρόπο  το πόσο λάθος είναι το DRM.
      Κάποιες "φωτεινές" αναλαμπές  είναι πως με την σύνδεση online μπορείτε να έχετε μόνιμα το προφίλ σας αποθηκευμένο στο internet, ώστε σε περίπτωση format του υπολογιστή σας, να μην χάνετε τις ρυθμίσεις ή τα επιτεύγματα σας (κάτι καλοδεχούμενο π.χ. στο MW2 σε σχέση με το CoD4). Η Blizzard επίσης θα δημιουργήσει ένα αντίστοιχο σύστημα για το StarCraft II, ενώ η πλήρης απελευθέρωση του SC1 από την προστασία αντιγραφής (με πρωτοβουλία της ίδιας της εταιρείας) κρίνεται θετική.
      Παρ' όλες τις θετικές προσπάθειες των εταιρειών, το πρόβλημα είναι δισεπίλυτο. Από την μία το να "εισβάλλουν" στους υπολογιστές μας και να απαιτούν συνεχή σύνδεση στο internet είναι βάναυσο και φλερτάρει στα όρια του παράνομου. Από την άλλη, π.χ. πριν λίγες ημέρες, οι crackers μετά από δύο μήνες, έσπασαν και το δυνατότερο κλείδωμα του Assassin's Creed 2, δείχνοντας πως δεν υπάρχει τελειωτική λύση στο θέμα και προσφέροντας παράλληλα ποιο.. ποιοτικό προϊόν σε σχέση με το αυθεντικό που υπόκειται στους περιορισμούς που προαναφέραμε.
     Τέλος θα πρέπει να παραθέσουμε ένα ενδιαφέρον στοιχείο: Πολλές εταιρείες έχουν φύγει από τον χώρο των παιχνιδιών για PC διότι παρά την τεράστια αγορά, υπάρχει και τεράστια πειρατεία. Από την άλλη όμως, το πιο πολυαντεγραμμένο παιχνίδι του 2009 ήταν το Modern Warfare II... κάτι που δεν απέτρεψε τον κατασκευαστή από το να πουλήσει εκατομμύρια αυθεντικά αντίτυπα, με κέρδος που αυτή τη στιγμή ξεπερνάει το ένα δισεκατομμύριο δολάρια! Εικάζεται δε, πως η εκτεταμένη πειρατεία του Modern Warfare I, βοήθησε κατά πολύ τον δεύτερο τίτλο!


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου