Δευτέρα 23 Απριλίου 2012

Εναλλακτικός χειρισμός στα παιχνίδια !!!


Το πρώτο εμπορικό παιχνίδι, που μπορούσαμε να φέρουμε στο σπίτι μας (Atari Pong) χρησιμοποιούσε δύο απλά χειριστήρια για τον έλεγχο της ‘ρακέτας’ μας. Οι πρώτοι προσωπικοί υπολογιστές χρησιμοποιούσαν το πληκτρολόγιό τους για έλεγχο του παιχνιδιού, ενώ σιγά σιγά άρχισαν να εμφανίζονται και οι πρώτοι μοχλοί (joysticks). Όμως, τα παιχνίδια εξελίσσονταν με πολύ γρήγορους ρυθμούς, με αποτέλεσμα να αναπτύσσονται και αρκετές συσκευές μέσω των οποίων μπορούμε να ελέγξουμε τα παιχνίδια αυτά.

Power Glove
Μια από τις κλασικές συσκευές ήταν το Power Glove, που ενσωμάτωνε τα κουμπιά χειρισμού σε ένα γάντι(!). Ήταν το πρώτο περιφερειακό που μπορούσε να ‘αντιληφθεί’ την κίνηση του χεριού, και κυκλοφόρησε αρχικά για το Nintendo Entertainment System (NES). Αν και η συσκευή αυτή εμφανίστηκε ακόμη και σε ταινία (‘The Wizard’), δεν κατάφερε να γίνει μεγάλη επιτυχία, μια και δεν υπήρχαν και τόσα παιχνίδια ειδικά για αυτό. Η εταιρεία κατάφερε να σημειώσει πωλήσεις της τάξης των 100,000 συσκευών, όμως η έλλειψη κατάλληλων παιχνιδιών είναι αυτό που τελικά έκανε το προϊόν να αποτύχει εμπορικά. Όμως, το Power Glove έθεσε τα θεμέλια για το μελλοντικό Nintendo Wii.

Εικόνα 1: Power Glove
Dance Mats
Tα ‘χαλιά χορού’ είναι μια ιδιαίτερα δημοφιλής κατηγορία συσκευών, μια και επιτρέπουν το χειρισμό του παιχνιδιού με τα πόδια(!) μας! Στο χαλί υπάρχουν αισθητήρες, με σημειωμένα τα αντίστοιχα κουμπιά που θα πρέπει να πατήσει ο χρήστης, σύμφωνα και με το τι συμβαίνει στην οθόνη. Τα παιχνίδια αυτά συνοδεύονται πάντοτε από μουσική και έντονη κίνηση. Θα μπορούσε κάποιος να πει, πως οι συγκεκριμένες συσκευές είναι οι πρόγονοι του Wii Fit, μια συσκευή που παρουσιάζουμε στη συνέχεια.

Εικόνα 2: Dance Mat για Playstation
Κράνος Virtual Reality
Προς το τέλος της δεκαετίας του ’80 άρχισαν να εμφανίζονται στην αγορά συσκευές που υπόσχονταν να μεταφέρουν τον παίκτη μέσα στο παιχνίδι. Αρκετές εταιρείες κυκλοφόρησαν και κυκλοφορούν συσκευές, που επιτρέπουν στερεοσκοπική προβολή περιεχομένου, καθώς και χειρισμό του παιχνιδιού με απλές κινήσεις του σώματος. Και αυτές οι συσκευές δεν κατάφεραν ποτέ να επικρατήσουν στην αγορά για τον ίδιο ακριβώς λόγο. Δεν αναπτύχθηκαν παιχνίδια που να προσφέρουν κίνητρα στους χρήστες να αγοράσουν τον ακριβό αυτό εξοπλισμό.

DK Bongos
Μια άλλη ενδιαφέρουσα συσκευή, για έλεγχο των παιχνιδιών είναι τα Bongos. Η συσκευή αυτή κυκλοφόρησε για την πλατφόρμα Nintendo Gamecube. Tα Bongos χρησιμοποιούνται σε μουσικά παιχνίδια, όπου ο παίκτης θα πρέπει να ανταποκριθεί στα μηνύματα, που εμφανίζονται στην οθόνη και να ακολουθήσει το ρυθμό του παιχνιδιού.

Εικόνα 3

Microsoft Kinect
Η Microsoft παρουσίασε το δικό της εναλλακτικό τρόπο χειρισμού των παιχνιδιών. Τo Kinect αναγνωρίζει τις κινήσεις του σώματος για τον έλεγχο του παιχνιδιού. Ο χρήστης δεν χρειάζεται κάποιο χειριστήριο, ενώ μπορούν να παίξουν ταυτόχρονα δύο παίκτες.

Wii Remote
Τα χειριστήρια του Nintendo Wii επιτρέπουν τον έλεγχο ενός παιχνιδιού με τις κινήσεις των χεριών μας.

Sony Move
Το Sony Move είναι η τεχνολογία της Sony για έλεγχο των παιχνιδιών με τις κινήσεις των χεριών. Σε αντίθεση με την Nintendo, το Move επιτρέπει αναγνώριση του παίκτη στον τρισδιάστατο χώρο.

Sony Eyetoy Camera
Mε τη χρήση της Eyetoy (camera), ο χρήστης μπορεί να ελέγξει το παιχνίδι με τις κινήσεις του σώματός του! Τα παιχνίδια πρέπει να είναι δημιουργημένα ακριβώς για το σκοπό αυτό, μια και δεν μπορεί να ελέγξει κανείς ένα τυπικό παιχνίδι δράσης / πλατφόρμας με τη χρήση της κάμερας. Η σειρά παιχνιδιών ‘Eyetoy’ γνώρισε και γνωρίζει σημαντική επιτυχία, μια και βάζει τον παίκτη στην κυριολεξία μέσα στο παιχνίδι. Φανταστείτε να στέκεστε μπροστά στην κάμερα και να εμφανίζεται μια μπάλα. Με κίνηση του σώματός σας, μπορείτε να κάνετε μια κεφαλιά(!) ή να κλωτσήσετε την μπάλα προς μια κατεύθυνση! Φανταστείτε, επίσης, ένα παιχνίδι δράσης. Εμφανίζονται αντίπαλοι νίντζα από το πουθενά. Δώστε τους χαστούκια(!), για να τους πετάξετε μακριά. Αυτός είναι ο τρόπος λειτουργίας της κάμερας.

Εικόνα 4: Eyetoy Webcam

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου