Πέμπτη 3 Μαΐου 2012

Χρήση κοινωνικών δικτύων στο χώρο της εργασίας.


Η χρήση των κοινωνικών δικτύων από τους εργαζομένους στο πλαίσιο της εργασίας τους έχει τη δυναμική να μεταμορφώσει συνολικά τον κόσμο της εργασίας. Οι εταιρείες συχνά αργούν να βρουν τον τρόπο με τον οποίο θα αξιοποιήσουν μια νέα τεχνολογία, χωρίς να την «στραγγαλίσουν» λόγω υπερβολικού ελέγχου. Στα πρώτα χρόνια λειτουργίας του Διαδικτύου πολλές επιχειρήσεις φοβούνταν ότι οι εργαζόμενοι θα έχαναν χρόνο σερφάροντας άσκοπα, για αυτό προσπάθησαν να ελέγξουν την πρόσβασή τους σε αυτό. Παρόλο που όντως μερικοί από αυτούς σέρφαραν άσκοπα, μερικοί ανακάλυψαν κάποιους τρόπους, οι οποίοι τους βοήθησαν να βελτιώσουν την δουλειά τους. Έτσι το διαδίκτυο εξελίχθηκε σε ένα εξαιρετικό εργαλείο έρευνας και παρακολούθησης καθώς και σε μία πολύτιμη πηγή πληροφοριών για τους εργαζομένους.


Τα κοινωνικά δίκτυα αναπτύχθηκαν 
θεαματικά, οι άνθρωποι τα 
χρησιμοποιούν παντού, ακόμη και στον 
χώρο εργασίας, κι αυτό ανησυχεί τις 
επιχειρήσεις. Ποιες είναι οι ανησυχίες 
αυτές και πόσο ρεαλιστικές είναι;


  • Μείωση της παραγωγικότητας ! 
Ενώ σε πρόσφατη έρευνα υπολογίζεται ότι το social networking κοστίζει -λόγω μείωσης της παραγωγικότητας- στις επιχειρήσεις 1,38 δις. λίρες ετησίως, δεν είναι σαφές πόσο σοβαρό είναι το
πρόβλημα στην πραγματικότητα. Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της Manpower διαπιστώθηκε ότι μόνο το 20% των εταιρειών διαθέτουν επίσημες πολιτικές σχετικές με τη χρήση των social media, και το 63% αυτών αναφέρει ότι η πολιτική που εφαρμόζουν βοηθάει στην αποφυγή της μείωσης της παραγωγικότηταςδεν υπάρχουν πολλά πράγματα που μπορεί να κάνει μία εταιρεία για να περιορίσει τη χρήση του Facebook ή του Ning. Εάν απαγορεύσει εντελώς την πρόσβαση, οι εργαζόμενοι απλώς θα μπαίνουν σε αυτά χρησιμοποιώντας το προσωπικό τους iPhone ή BlackBerry. Καθώς η δημοτικότητα του social networking αυξάνεται, οι εργαζόμενοι, ιδιαίτερα οι νεότεροι σε ηλικία, θα
δυσκολεύονται να αντιληφθούν τη διαφορά μεταξύ της επαγγελματικής και της προσωπικής χρήσης
των social media, επαναπροσδιορίζοντας το ίδιο το νόημα της εργασίας. Οι εργοδότες καλούνται να
αντιμετωπίσουν αυτό το ζήτημα, χρησιμοποιώντας τα ίδια τα social media με τρόπο τέτοιο που θα βοηθήσει τους εργαζομένους να επιτύχουν την κατάλληλη ισορροπία.


  • Εταιρική φήμη !
Το 2008 μία εταιρία, η Virgin Atlantic απέλυσε 13 ιπτάμενους συνοδούς που δημοσίευσαν τις πραγματικές τους σκέψεις για την εταιρεία στο Facebook. Περιστατικά σαν αυτό, συναντώνται ολοένα και συχνότερα. Ωστόσο, η έρευνα της Manpower δείχνει ότι το 4% των εργοδοτών σε όλο τον κόσμο θεωρούν ότι η φήμη τους έχει επηρεαστεί αρνητικά από τα social media από τους εργαζομένους τους. Όμως παρά τα σποραδικά περιστατικά που λαμβάνουν μεγάλη δημοσιότητα,
η δυνητική βλάβη για τη φήμη μίας εταιρείας ίσως είναι μικρότερη απ‘ότι πολλοί πιστεύουν.


  • Ασφάλεια !
Η χρήση των των social networking sites κρύβει και έναν διαρκή κίνδυνο : τις «εισβολές» στα εταιρικά δίκτυα. Τέτοιες επιθέσεις μπορούν να προκαλέσουν προβλήματα και βλάβες στα στα συστήματα πληροφορικής της εταιρείας ή και να οδηγήσουν σε απώλεια απόρρητων πληροφοριών. Ωστόσο, δεν γνωρίζουμε με σαφήνεια πόσο συχνά ευθύνεται η χρήση μέσων κοινωνικής δικτύωσης για τέτοιες επιθέσεις και το είδος της ζημιάς που μπορεί να προκληθεί. Παρόλο που τα εταιρικά συστήματα
ασφάλειας δικτύων μπορούν να συμβάλλουν στον περιορισμό τέτοιων κινδύνων, μέσω της φραγής πρόσβασης σε συγκεκριμένα sites, μεγάλο μέρος του κινδύνου οφείλεται στη μη ασφαλή χρήση του internet από τους εργαζομένους. Μία λύση για να μπορέσουν οι εταιρείες να κάνουν ένα σημαντικό βήμα προς την ενίσχυση της ασφάλειας είναι να αλλάξουν αυτές τις συμπεριφορές.





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου